Sign in to follow this  
Followers 0
Mariusz Bee

Recenzja F1 2017

5 posts in this topic

20170824200046_1.jpg

 

F1 2017.... Tak się zastanawiam od czego by tu zacząć ;)

Wygląda na to że początek recki mamy za sobą ,a więc zabieramy się za konkrety ;) 

Codemasters odkąd wykupiło licencję na produkcję gier z serii F1 wydało kolejną już 7 część, i jak to w życiu bywa, raz lepiej a raz gorzej im to wychodzi, w mojej opinie największą wpadkę zaliczyli gdy F1 przeszła na silniki turbo 1.6 V6 czyli edycja 2014 i 2015 , te gry były słabe i zabugowane, powodem takiego stany była ewolucja ich autorskiego silnika EGO. Ale jak to się mówi po latach gorszych muszą nadejść lata dobre, i tu edycja 2016 narobiła chaosu w pozytywnym sensie ;) . Edycja F1 2016 była tak dobra że wydawać by się mogło że Codemasters nie jest wstanie już zrobić chyba nic lepszego, a jednak .... edycja F1 2017  stawia poprzeczkę jeszcze wyżej dla mistrzów kodu na kolejne odsłony, ale na razie nie martwmy się o to bo przez rok możemy się cieszyć edycją 2017.

Edycja tegoroczna wprowadza kilka dość znacznych usprawnień, ponieważ FIA na ten rok zmieniła specyfikację bolidów , dzięki której królowa motorsportu wraca na szczyty i nie dość że mamy jeden z ciekawszych sezonów do obejrzenia w TV to jeszcze teraz możemy poczuć to w naszych wirtualnych zmaganiach na własnej skórze jak wielkie zmiany zaszły w tegorocznych bolidach.

 

20170824220534_1.jpg

      KARIERA  Tutaj zaszły spore zmiany w stosunku do zeszłorocznej edycji, grę zaczynamy jednak standardowo jak w F1 2016 od stworzenia naszego kierowcy, wybrania facjaty, nadania jej narodowości, wybrania kasku i imienia i nazwiska. W kolejnym kroku wybieramy sobie zespół i naszego partnera w team, warto wspomnieć że po raz kolejny możemy sobie wybrać zespół z czołówki, w zasadzie to możemy wskoczyć do każdego bolidu jaki się nam zamarzy. Ja wybrałem na początek bolid ze środka stawki czyli Renault, w ramach podziękowania za udostępnienie bolidu dla naszego "rodzynka"  w F1 czyli Roberta Kubicy. Kolejnym krokiem jest animacja jak to podpisujemy kontrakt przez naszego menadżera , po czym możemy w końcu wskoczyć w bolid, przy okazji tego filmiku widzimy że polonizacja gry nie jest taka jak powinna , ponieważ całe menu jest po Polsku to jednak kwestie wypowiadane przez menadżera jak i inżyniera wyścigowego są po angielsku, mam cichą nadzieję że jednak naprawi to jakiś patch bo sporo ważnych informacji może nam uciec gdy nie znamy języka angielskiego, ale o tym później . Pierwszą zmianę jaką zauważymy podczas treningu gdzie przybyło nam zadań R&D do zrealizowania , nowością jest , test tempa wyścigowego i test zużycia paliwa , tego drugiego jeszcze nie wyczułem jak zrealizować pozytywnie i jest to dla mnie najtrudniejszy test. Po pierwszym teście mamy spotkanie z naszym inżynierem i naszym oczom ukazuje się "drzewko" rozwoju bolidu i powiem wam że jest to imponujące, ja zrobiłem wielkie WOW bo takiego drzewka rozwoju to by się nie powstydziła rozbudowana gra RPG. 

Do wyboru mamy 4 kategorie rozwoju, układ napędowy, aerodynamika, wytrzymałość i podwozie, dodatkowo w każdym tym dziale możemy przydzielić też nasz pkt doświadczenia na przyspieszenie działania inżynierów co skróci czas dostaw części. Więc wątek rozwojowy może dać sporo frajdy.

Karierę możemy kontynuować przez 10 sezonów, wiec całkiem sporo i wracając do tego drzewka rozwoju to te 10 sezonów powinno chyba ;) wystarczyć żeby w pełni rozwinąć bolid, serio tak tego dużo jest, że jednak zmieniam zdanie i  nie jestem pewien czy 10 sezonów jest wystarczające .

Kolejną nowością jest (w końcu  :) ) zużycie elementów silnika, które trzeba monitorować na bieżąco, bo może mieć to katastrofalny wpływ na to co się potem wydarzy w wyścigu, więc jak zobaczycie zużycie na takim poziomie jak na obrazku poniżej, to skończy się to na pewno wkrótce awarią.

 

20170824230707_1.jpg

 

Własnie tak zakończyłem wyścig jak na screenie poniżej. Celowo nie wymieniałem żadnych części żeby sprawdzić jak to zadziała, i działa świetnie, opisze moją przygodę z awariami.

A więc wyścig rozpocząłem z dość mocno zużytą już jednostką napędową i skrzynią biegów , początek wyścigu nie zapowiadał problemów, jednak po kilku okrążeniach, inżynier mnie poinformował że coś jest nie tak i zmniejszają mi mieszankę paliw z bogatej na standardową, kolejny problem pojawił się dość szybko , skrzynia przestała działać płynnie i zaczęła szarpać, w efekcie tego bolid zaczął być trochę niestabilny  zwłaszcza na niektórych biegach u mnie przy zmianie z 2 na 1 tak szarpała skrzynia biegów że aż się koła blokowały na ułamek sec co powodowało zarzucenie tyłem i potrzebna była szybka korekta toru jazdy kierownicą żeby nie wpaść w poślizg . Inżynier zasugerował żeby  zmieniać bieg na wyższy szybciej i przy niższych obrotach, trzeba dodać że i od razu bolid stracił na prędkości co spowodowało że zostałem dogoniony przez bolid za mną i wyprzedzony, Mój team informował mnie na bieżąco że szukają rozwiązania problemu, no i im się udało , przekierowali spaliny ... gdzieś tam bo niestety mój angielski kończy się tam gdzie zaczynają się aspekty techniczne i tu pojawia się ten duży problem z brakiem polonizacji w komunikacji z inżynierem, Techland naprawcie to proszę patchem, bo są tam naprawdę istotne informacje które być może pozwolą nam dojechać do mety gdy się do nich zastosujemy, a nie wiedząc co mamy zrobić to nasze szanse mocno spadają :( . Oki cdn mojej przygody, wiec problem ze skrzynią biegów został w ten sposób zażegnany i nagle mój bolid odzyskał wigor i zacząłem odrabiać straty, zaliczyłem Pit Stop i ruszyłem w pogoń, szło mi bardzo dobrze i z pozycji 11 przed pit stopem udało mi się awansować na 5 (dwa bolidy odpadły z powodu awarii ) i  już niewiele zabrakło do miejsca 4-go gdy mój silnik postanowił eksplodować na 2 okrążenia przed metą (screen poniżej)

Pomimo tego że straciłem fajne pkt to banan mi się pojawił na twarzy.. SUPER ;) 

 

20170824231840_1.jpg

Kolejną nowością jest manualny pit stop który jednak jest automatyczny ... dziwnie to brzmi ale zaraz będziecie wiedzieć dlaczego . A więc pojawiła się potrzeba włączenia pit limitera przed wjazdem do boksu,  i jak nie włączymy go w odpowiednim momencie to możemy być pewni, że dostaniemy karę Stop&Go , jednak gdy przekroczymy linię boksu komputer przejmuje nasz bolid i tyle z manualnego pit stop ;)  jednak podczas wymiany opon musimy wcisnąć sprzęgło i w odpowiednim momencie puścić by nasz bolid wyjechał , aha i oczywiście nie zapomnijmy wyłączyć pit limitera po wyjeździe z boksu ;)  . To wszystko co związane z manualnie-automatyczny pitem powoduje ze możemy stracić cenne sekundy, które już ciężko będzie odzyskać na torze. Nie jest to idealne rozwiązanie z punktu widzenia simracera, ale widać że powoli PitStop ewoluuje i kiedyś się doczekamy w pełni manualnego PitStopa.

Wspomniałem już o silniku? To teraz czas na oponki, z oponkami jest ten problem że się zużywają , co jest normalne podczas jazdy ,ale jeżeli wybierzecie pełną symulację prowadzenia bolidu ,czyli wyłączymy wszystkie wspomagacze typu ABS ,TCS itd to dojdzie nam fajny element strategi jazdy, czyli uważaj na to jak hamujesz , ponieważ każde zablokowanie opon dość mocno nam zużywa opony, a jeśli już pójdzie dymek to możemy być pewni, że na tym jednym hamowani straciliśmy kilka % opony . Wiec widzicie, te nowinki co wprowadziło Codemasters powodują że mamy styczność z grą która puka do bram zaawansowanych symulacji , jednak jeszcze teraz tam nie wejdzie ale jest na dobrej drodze .

20170824231701_1.jpg

 

Model jazdy, tutaj za dużo nie napiszę , przyczepność jest dużo większa jak w edycji 2016 i to naturalne ,bo mamy inne opony i aerodynamika też daje nam dużo większy docisk , to wszystko się przekłada na jazdę w F1 2017 , i teraz już widzę te miny niektórych osób, że jak to duży docisk? toć to już arcade ;)  , ale wiecie co pomimo ze czuć na każdym kroku ta większa przyczepność, czy to przy dodawaniu gazu (gdzie można to robić "brutalniej"  ) czy tez przy pokonywaniu zakrętów, to wszytko czuć , ale wrażenia są bardzo pozytywne i naturalne i nadal możemy wykręcić "bączka" gdy przesadzimy w zakręcie .

Ja jestem bardzo zadowolony i kolejne okrążenia pokonuje z satysfakcją i chcę więcej i więcej ;) . i jeździ się bardzo naturalnie a poprawiony FFB daje sporo informacji z toru.

 

20170824220600_1.jpg

Do kogo gra jest kierowana? Myślę że do każdego, ponieważ możliwość ustawień jest tak duża że i "wymiatacze" znajdą tutaj zabawę ,ale również nowicjusze. Nadal mamy możliwość grania w trybie HardCore (zaawansowanym) gdzie mamy tylko widok z kokpitu, pełen dystans wyścigowy, Ai ustawione na maksymalna trudność i pełne treningi . A Ci którzy chcą trochę luźniejszej zabawy tez będą wstanie tak ustawić grę pod siebie że nadal będą mieć wyzwanie. Ja np. wyłączyłem wszelkie asysty ale Ai ustawiłem na średnie, okazało się że to był za niski poziom więc w kolejnym wyścigu ustawiłem na Trudne i tu już mam wyzwanie i rywalizacje. I to jest fajne że każdy może się dobrze bawić.

20170824220731_1.jpg

Bym zapomniał o jeszcze jednej nowince a więc bolidy klasyczne które już się kiedyś pojawiały w świetnej edycji F1 2013 , a więc one powracają . Bolidy możemy wybrać również w grze online jak i w mistrzostwach przez nas wykreowanych. 

oto lista :

  • 1988 – McLaren MP4/4

  • 1991 – McLaren MP4/6

  • 1992 – Williams FW14B

  • 1995 – Ferrari 412 T2

  • 1996 – Williams FW18

  • 1998 – McLaren MP4-13

  • 2002 – Ferrari F2002

  • 2004 – Ferrari F2004

  • 2006 – Renault R26

  • 2007 – Ferrari F2007

  • 2008 – McLaren MP4-23

  • 2010 – Red Bull RB6

Prowadząc naszą karierę od czasu do czasu dostajemy propozycję wzięcia udziału w wyścigu klasycznym bolidem , jest to fajna chwilowa odskocznia od naszej kariery i możliwość cofnięcia się w czasie ;). Każdy bolid prowadzi się troszkę inaczej , i czuć tą różnicę w przyczepności .

Warunki pogodowe są jak zwykle na wysokim poziomie jak i udźwiękowienie gry, tutaj nie ma się do czego przyczepić . Optymalizacja gry tez jest poprawna i na moim już dość leciwym komputerze z I5 3470  i GTx1060 3 GB daje możliwość grania na ULTRA detalach w rozdzielczości FHD i 60 FPS.

Grafika widać gołym okiem , że  jest poprawiona i jest bardziej szczegółowa, pierwsze co się rzuca w oczy po wyjechaniu na tor to bujna trawa ;)

PS. Pomimo że grę testowałem na PC , to z informacji znalezionych w sieci , F1 2016 ma działać na PS4 Pro w 4k i 60 FPS , super info dla posiadaczy konsol Sony z dopiskiem PRO i gra obsługuje HDR. 

                                       PODSUMOWANIE I OCENA

+rozbudowana kariera

+rozwój bolidu (drzewko rozwoju)

+zniszczenia bolidu / silnika/ opon

+duża możliwość customizacji ustawień trudności

+poprawiony FFB

+Bolidy Historyczne

+optymalizacja gry

 

 

- nie do końca udana Polonizacja 

- czasem po wejściu do gry nie działa kierownica, trzeba pamiętać żeby podczas uruchomiania gry wcisnąć przycisk na kierownicy

- zawiesza się podczas wyjścia z gry (patch powinien to naprawić)

 

Moja ocena to 9/10

 

Grę do testów dostarczył Techland.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak myślałem, jest to kawał dobrej gry. Troszeczkę stanieje to biorę! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak stanieje też chyba zakupię :D ciekawią mnie te nowinki odnośnie bolidu :kierowca: Mariusz recenzja przyjemna :upup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Techland dał info że 10 dni po premierze pojawi patch który grę spolszczy kompletnie. Zobaczymy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0