Orzeł Motorsport

Luzujące się mocowanie kierownicy - TM T300rs.

13 posts in this topic

Panowie, mam poważny problem z prawidłowym dokręceniem tej dużej nakrętki trzymającej kierownicę do bazy T300, która regularnie mi się luzuje!

Jak prawidłowo powinna być dokręcona i ustawiona w stosunku do kierownicy ta metalowa śrubka, którą się wkręca w nakrętkę?

 

IMG_0145.jpg

IMG_0146.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, SeaAngel said:

Pytanie - przekręciłeś pierścień? Bo jeśli tak, to śruba powinna Ci głębiej wejść.

Co masz na myśli? O jakie "przekręcenie" chodzi? Pierścień dokręcam do oporu tj. do momentu w którym styka się z kierownicą i nie ma luzu. Następnie wkręcam śrubkę ale mam wrażenie że w takiej pozycji pierścienia śrubka znajduje się w nie odpowiednim miejscu i nie trzyma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokręć tą srubke małą na max nie może tyle wystawać.

Ona cieżko się wkreca, jak jej nie dokrecisz to zawsze ta duza plastikowa nakrętka będzie się odkrecać. 

Nie ma znaczenia w ktorym miejscu dokrecisz tą śrubę, ona po dokreceniu do "końca" wchodzi w rowek gwintu i tym sposobem blokuje tą czarną nakrętek.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inaczej, bo na zdjęciu dokładnie nie widzę - jak masz kierę normalnie zamocowaną, to śruba jest na dole, czy do góry? (powinna być na dole, ale chyba też dało się przykręcić, że jest na górze, ale nie wchodzi wtedy odpowiednio głęboko)

Edited by SeaAngel

Share this post


Link to post
Share on other sites

W neutralnym położeniu kierownicy, śruba znajduje się na dole. Od wczoraj dokręcałem tą śrubkę na różne spososby i nadal pierścień luzuje się co jakiś czas. Śrubka nie wchodzi w rowki tego dużego gwintu kierownicy tylko dociska w tą płaską część (do gwintu nie sięga, brakuje kilku mm). Pierścień staram się dokręcić na maksa jak to tylko możliwe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiem tak, więcej siły, to ciężko wchodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A w instrukcji jest, żeby na siłę nie dokręcać :) Moja na szczęście nie stawiała jakiegoś oporu. Gorzej z mocowaniem do stołu - zawsze jak przykręcam albo odkręcam to się męczę. Pod tym względem DFGT był wygodniejszy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postaraj się mocniej dokręcić pierścień. W tym położeniu co na zdjęciach to akurat śrubka nie dotknie gwintów, a to dlatego, że w tych miejscach gwint jest spłaszczony.. U mnie śrubka jest na godz 7-8 patrząc na koło kierownicy.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, tomessi said:

Postaraj się mocniej dokręcić pierścień. W tym położeniu co na zdjęciach to akurat śrubka nie dotknie gwintów, a to dlatego, że w tych miejscach gwint jest spłaszczony.. U mnie śrubka jest na godz 7-8 patrząc na koło kierownicy.

 

No właśnie w tym problem, brakuje kilku mm do gwintu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poprawka śrubkę mam na godz 5. Ogólnie mogę zaproponować taki sposób. Użyj paska taśmy dwustronnej aby obkleić cały pierścień. Wówczas będziesz miał dobry nieślizgający się uchwyt pierścienia.. myślę, że tak dokręcisz trochę mocnej obręcz. Sam tak dokręcałem obręcz.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, tomessi napisał:

Poprawka śrubkę mam na godz 5. Ogólnie mogę zaproponować taki sposób. Użyj paska taśmy dwustronnej aby obkleić cały pierścień. Wówczas będziesz miał dobry nieślizgający się uchwyt pierścienia.. myślę, że tak dokręcisz trochę mocnej obręcz. Sam tak dokręcałem obręcz.

Sposób wydaje się ciekawy, będę musiał spróbować. Dzięki ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie wygląda to tak. Czerwone miejsce to środek obręczy. Zielone to moje miejsce dokręcenia. Śrubka dość głęboko wkręcona.

Druga fotka - miejsce gdzie śrubka się blokuje.. mogłoby być trochę dalej.. Ciekawe jak u reszty wygląda to miejsce.

 

foto_1.png

IMG_20160829_162757.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now